info

Tijdens een onderzoeksproject aan de Noord-Franse kust maakte ik als student architectuur voor het eerst field recordings. Het bleken de kiemen voor mijn latere praktijk in de geluidskunst. Ik experimenteerde met impro-noise bij Kapotski, speelde toetsen bij bands als de Boomfanfare en Imagine Raymond en bracht een solo-electronica debuut uit als lewis in heaven. Onderweg ontdekte ik dat het produceren van elektro-akoestische muziek helemaal mijn ding is. Geluid bleek voor mij de beste manier om te communiceren met de ziel van de dingen. Uiteindelijk maakte ik de overstap van architect naar autonoom klankkunstenaar.

Luisteren en klank creëren vormt vandaag de kern van mijn artistiek bestaan, met veel liefde en aandacht voor stilte. Dat uit zich bijvoorbeeld in composities voor podiumkunsten, sounddesign en foley-acting voor film en de creatie van luisterspelen en podcasts. Mijn signatuur is organisch en experimenteel. Genrematig ben ik maximalistisch ingesteld. Afhankelijk van de noden van een project produceer ik post-rock gitaarriedels, edgy glitchtronica, opzwepende electronische beats of tribale percussie. Mijn intuïtie is hiervoor mijn gids.

Mijn solo performances houden het midden tussen een ritueel en een geluidsperformance. Ik probeer het bewustzijn bij mijn publiek te kietelen door luisteren op allerlei manieren te activeren. Het luisteren als 'staat van zijn' is ook in mijn installaties aanwezig via field recordings. Recent werk maakt een brug naar geluidsmediatie en klankmassage.

Als maker ben ik verbonden aan het collectief Sídhe. We ontwerpen en hosten retraites, rituelen en workshops die het artistieke en het spirituele verbinden.

Samen met schrijfster Eva De Groote vorm ik Audiomakerij Selkie. We creëren verhalende podcasts en ander avontuurlijk audiowerk.

Ik volgde een opleiding zenshiatsu aan de Shinzui Shiatsu school en geef in dat kader Shiatsu behandelingen. Ook hier is de stilte aanwezig als het taoïstisch concept Wu Wei.